Twijfel je over de integratie van een softwarepakket als Cafca? Het is natuurlijk een belangrijke keuze die je niet zomaar neemt. Wij spreken met Herman De Baerdemaker, operationeel verantwoordelijke bij Boets Dakwerken in Tongeren. Zij hebben al tientallen jaren ervaring in het leggen van daken. Toch wilt dat niet zeggen dat ze al even lang een vlotte afhandeling van hun administratie en facturatie kennen.
Alle begin is moeilijk
Bij Boets Dakwerken hebben ze al meer dan tientallen jaren ervaring in het leggen van daken. Toch wilt dat niet zeggen dat ze al evenveel jaren een vlotte afhandeling van hun administratie en facturatie kennen. Jarenlang was er geen centraal softwarepakket aanwezig en maakten ze gebruik van individuele documenten en templates om hun projecten op te volgen.
“Een manueel en tijdrovend proces”‘, vertelt Herman ons.
Alle offertes werden handmatig vertaald in materiaallijsten en de stock werd manueel bijgehouden. Daarnaast gebeurde alles op verschillende eilandjes én door verschillende mensen.
Hoe het proces dan exact verliep? Wel: een project passeerde eerst langs de verkoopafdeling, werd dan overgenomen door de planningsverantwoordelijke, maar werd tussentijds ook opgenomen door onze boekhouding enzovoorts. Tot grote ergernis werd er op verschillende snelheden gewerkt en kwam de planning vaak in moeilijkheden. Kortom, een intensief proces waarbij de pijnpunten duidelijk zichtbaar waren.
De oplossing: een softwarepakket op maat voor de installateur
Omdat het geen eenvoudige keuze is om van papieren werkbonnen over te stappen naar een digitale administratie en facturatie, hebben we ons wel goed laten informeren en werd een lijstje van mogelijke leveranciers opgemaakt. In dat lijstje maakte Cafca Software het verschil vanwege hun competitieve prijs en gebruiksvriendelijke functionaliteiten. Die laatste sloten heel dicht aan bij onze behoeften en noden en daarom besloten we dan ook om met Cafca in zee te gaan.
Naast de functionaliteiten en prijs, waren er ook nog twee andere grote troeven. Enerzijds hebben zij een uitgebreide set van data zoals materiaallijsten ter beschikking, anderzijds worden er momenteel ook een aantal features ontworpen die wij in de toekomst zullen gebruiken.
Uitstekende begeleiding tijdens de implementatie
Cafca Software zorgde er met hun service en support voor dat de implementatie vlekkeloos verliep. De grootste pijnpunten werden in het begin extra zichtbaar en goed aangepakt. Ook werd er gekozen om de volledige implementatie te faseren. Eerst werden onze processen en workflows rond offertes aangepakt en pas in een tweede fase werden deze offertes automatisch vertaald naar materiaallijsten. Wanneer deze fase binnenkort is afgerond, gaan we richting het eind van dit jaar de scanning en inventarisatie van onze stock aanpakken.
Geen seconde spijt!
Door Cafca Softare te integreren kunnen we op een eenvoudige manier onze administratie afhandelen, wat ons enorm veel tijd bespaart. Verder is het ongelooflijk fijn om alle data en functionaliteiten gecentraliseerd te hebben op één platform. Kort samengevat: wij zijn fan en raden het iedere collega-dakwerker zeker aan!
Maak het jezelf ook gemakkelijk en gebruik een speciaal ontwikkeld softwarepakket, dat je ondersteunt in je administratie. Vraag vandaag nog vrijblijvend een demoversie aan.
En ontdek zelf wat Cafca voor jouw bedrijf kan betekenen.