De 4 meest gebruikte functionaliteiten van Cafca Software

Delen

Als installateur heb je vaak een drukke agenda. Je dagen zijn gevuld met werk, en daarna heb je niet altijd de tijd of zin om je nog achter je administratie te zetten. Het softwarepakket van Cafca is de ideale oplossing voor dit probleem. Zo kan jij je focussen op je werk en meer aandacht schenken aan je klanten. Maar wat houdt dat softwarepakket precies in? Hieronder vind je een overzicht van de 4 meest gebruikte functionaliteiten.

1) Digabon: digitale werkbonnen voor installateurs van HVAC, elektriciteit en beveiliging

Met Digabon ontvang je je werkbonnen in een handige app op je smartphone of tablet. Dit is vooral een voordeel voor installateurs. Je kan namelijk altijd en overal de historiek van vorige interventies opvragen, of technische fiches bestuderen en aanvullen. Daarnaast is het mogelijk om in deze app alle wettelijke attesten en handige checklists digitaal in te vullen, meteen te bewaren in uw dossiers en naar je klanten door te sturen. Zo hoef je je thuis, na een lange werkdag, niet meer bezig te houden met die vervelende papieren administratie.

Digabon is ook een gemakkelijke tool om je klanten- en installatiegegevens in te vullen, bij te werken en steeds bij de hand te hebben. Als zaakvoerder kan je onderweg trouwens de Digabonnen naar je werknemers sturen. En aangezien je digitale werkbonnen overal beschikbaar zijn op je mobiele toestel, kan je ze ook in geen tijd door je klant laten ondertekenen. Ben je klaar met een project, dan duid je dit aan in Digabon, en je werkbon wordt automatisch naar de Cafca backoffice verstuurd voor nacalculatie en facturatie.

Digabon is dus niet enkel een efficiënte manier van werken, je straalt ook nog eens extra professionaliteit uit naar je cliënteel.

Wil je meer weten over deze app? Ontdek hier de 8 voordelen van Digabon!

2) Projectbeheer

Projectadministratie is een eitje dankzij het softwarepakket van Cafca. Al je projecten worden in overzichtelijke digitale dossiers geklasseerd, die je altijd binnen handbereik hebt. Zo kan je ze eenvoudig opvolgen, vanaf de studiefase tot oplevering.

De offertemodule voorziet alle scenario’s van calculatie. Het is eenvoudig om een model te kopiëren, prijslijsten in te zetten en te posten in de Cafca-bibliotheek. Daarnaast kan je artikels uit de webshop en Excel-meetstaten meteen importeren. De voorcalculatie geeft je een perfect inzicht van de arbeidsuren, het materiaal en de onderaannemingen die nodig zijn voor een project. Zo krijg jij een goed beeld van de tijd die je moet inplannen, en kan je aan je klant een nauwkeurige vorderingsstaat en meerwerkenlijst voorleggen. Na afloop van een project geeft deze projectsoftware je een accuraat nacalculatieverslag met werk in uitvoering en meetresultaten voor de volgende projecten.

Ten slotte kan je aan de hand van een overzichtelijk ticketsysteem de to-do’s van jezelf, je collega’s of je werknemers opvolgen. Een ticket komt automatisch in een projectdossier terecht, en blijft openstaan totdat het wordt afgevinkt als ‘afgewerkt’.

Lees hier meer over Cafca’s projectbeheer

3) Servicebeheer

Als installateur is het niet altijd evident om de berg aan administratie rond installatie-onderhoud te verwerken en te klasseren. Cafca brengt hier verandering in met geavanceerde installatie- en onderhoudsbeheer! Deze functionaliteit inventariseert elk type installatie – van zowel HVAC, elektriciteit en beveiliging – en rapporteert de periodieke onderhouden die ervoor nodig zijn.

In elk installatiedossier vind je een handig overzicht met technische fiche, onderhoudsplan, relevante attesten, logboek, bestanden en facturen. Automatische updates zorgen ervoor dat alle attesten en logboeken voortdurend up-to-date zijn en zelfs online ter beschikking zijn van je klant.

Via een digitaal planningsbord zijn je werknemers trouwens altijd op de hoogte van welk onderhoud ze waar en wanneer moeten uitvoeren. Kortom: een handig en efficiënt systeem voor jezelf, je medewerkers en je klanten.

Ontdek hier alle details van Cafca’s servicebeheer

4) DigaCommerce: offertes en facturen in de Cloud

Dankzij de DigaCommerce-functionaliteit van Cafca heb je altijd en overal toegang tot je offertes en facturen. Je kan eenvoudig je offertes opstellen en laten ondertekenen bij je klant, en je facturen ter plekke laten afrekenen met een betaalterminal. Zo hoef je je klanten geen overbodige post of e-mails te sturen, en ben jij meteen verlost van je administratie!

Je ziet het: het softwarepakket van Cafca maakt het leven van installateurs en klanten een heel stuk gemakkelijker!

 

Vraag nu je vrijblijvende demo aan

 

TIPS, UPDATES EN NIEUWTJES

Altijd als eerste op de hoogte? Schrijf je in op onze e-mail nieuwsbrief